
southern africa
PERSPECTIVES 

A Fine Face for Apartheid
by Shelly Pitterman 

The first anniversary of the Soweto 
uprising had just been commemorated 
by renewed violence in South Africa 
when some 350 American business of
ficials gathered in Rye, New York on 
June 20 and 21 for an exclusive and 
secluded conference hosted by the 
South African government. The pur
pose of the meeting, which featured an 
address by former US Treasury Secre
tary William Simon, was to spur Amer
ican investment in South Africa. [See 
Southern Africa, August, 1977] 

The Rye conference is a recent ex
ample of how South Africa, through its 
increasingly sophisticated lobbying 
and public relations campaigns, hopes 
to foster more support in the US. The 
propaganda effort concentrates upon 
South Africa's perspectives on Com
munism in Africa, US investment op

ortunities, discrimination and apart
eid, the homelands policy, Tran

skeian 'independence', and interna
tional sports competition.  

Although active for many years
South African connections were sub
jects for investigation during the 1963 
Congressional hearings on the Foreign 
Agents Registration Act-the South 
African campaigns have rapidly ex
panded since 1974.  

That year marked the beginning of 
South Africa's detente policy with se
lect Black African states and the end of 
Portugal's colonial presence in Angola 
and Mozambique. South Africa's 
growing isolation forced a rise in the 
1974 Department of Information bud
get to almost that of the Department of 
Foreign Affairs. This, as well as a 33% 
increase in the number of foreign In
formation representatives, are indica
tive of the mounting concern with for
eikn opinion and the determination to 
inwlluence it.  

Information Service Grows 
At the Rye Conference, L.E.S. de 

Villiers, Deputy Secretary of the De
partment of Information, hosted a 
seminar on "Strategies for Enduring 
Investment." The Department of In
formation, under the direction of Dr.  
Eschel Rhoodie since 1974, has coor
dinated the overseas public relations 
and lobbying operations. Its American 
branch, the Information Service of 
South Africa (ISSA), has an annual 
budget of about $700,000. Under its 
auspices influential Americans have

been sent on subsidized trips to South 
Africa, though only if the Department 
of Information is certain that upon re
turning to America the guest will pro
vide positive publicity for the South 
African government. In 1976, at least 
12 American journalists visited South 
Africa at government expense. The 
ISSA also publishes magazines such as 
the South African Digest, which in 
1975 had a total circulation, Within 
South Africa and abroad, of 108,000.  

In 1974, the Department of Infor
mation hired the Washington law firm 
Collier, Shannon, Rill and Edwards.  
This firm has intimate connections 
with the Republican Party and has rep
resented the Tool and Stainless Steel 
Industry, a most active supporter of 
the Byrd Amendment, the law which 
made the US an ongoing violator of UN 
imposed sanctions against the illegal 
Rhodesian regime. The firm received 
$57,246.34 from South Africa in 1974.  
By 1976, this figure had increased to 
approximately $70,000 judging by the 
$35,077 paid for the six months ending 
September 12, 1976.  

Buying Friends, Influencing People 
Donald DeKeiffer, an associate at 

Collier, et. al., also attended the Rye 
Conference to act as mediator for Sec
retary de Villier's seminar on invest
ment. DeKeiffer is paid $50 an hour to 
improve South Africa's stature in 
Washington and to sway Congres
sional votes on issues of key interest to 
South Africa. Behind the scenes, De
Keiffer organized Congressional sup
port for the reversal of limitations on 
Export-Import Bank operations in 
South Africa and worked successfully 
for the sugar industry towards a Con
gressional ban on cyclamates.  

During the six months ending Sep
tember 12, 1976, DeKeiffer spent at 
least $8,877.00 on "entertainment" for 
"Washington representatives of vari
ous American corporations and Con
gressional staff members," according 
to his report to the Justice Depart
ment. Public relations personnel and 
lobbyists for foreign governments are 
required under the Foreign Agents 
Registration Act of 1938 (FARA) to bi
annually report their activities and ex
penses to the Justice Department, al
though recent US Justice Department 
action against another un-official arm 
of the SA image apparatus-the SA 
Foundation, makes it clear that such 
reports frequently mask the truth.

In 1974, DeKeiffer circulated to 
Members of Congress a pamphlet on 
the security of the Cape Sea route.  
More recently he wrote and presented 
to Representative Philip Crane (R-Ill) 
and John Dent (D-Pa) a "fact sheet" 
opposing a House resolution against 
US recognition of Transkei, the South 
African homeland which became 'in
dependent' in October 1976. The "fact 
sheet" was inserted into the Congres
sional Record without being labelled 
as having originated from a foreign 
agent as required by FARA. The resol
ution, which needed a two-thirds vote 
for approval, only failed by 23 votes.  

Plans for the Rye Conference were 
initiated by the South African Foreign 
Trade Organization and the Central 
Reserve Bank of South Africa. The 
Conference itself was organized by 
Sydney D. Baron, Inc., a New York 
public relations firm with close ties to 
the Democratic Party. The South Afri
can Department of Information hired 
Baron, Inc. in February 1976 for 
$365,000 annually. The revised, 1977 
contract provides for $650,000 annu
ally, an almost 100% increase which 
reflects South Africa's expanding con
cern for winning the support, or at 
least the ambivalence, of American 
public opinion.  

Seeking Black Support 
In 1976, ten employees of Sydney S.  

Baron, Inc. were registered as working 
on the accounts of the Republic of 
South Africa, the Ministry of Econo
mic Affairs of the Republic of China, 
and the Electronics Industries of 
Japan. Of these, Andrew Hatcher, an 
advisor to President Kennedy and cur
rently Vice President International of 
Baron, Inc., has assumed the promi
nent role in South Africa's public rela
tions operations in the US.  

Andrew Hatcher is Black. He has 
thus been of particular importance to 
South Africa in its efforts to influence 
Black American perspectives on south
ern Africa. Hatcher has visited with 
the influential 100 Black Men business 
organization and told the Daily World 
(6/23/77) that the Rye Conference em
phasized attracting investment from 
Black American businessmen. Baron, 
Inc. also distributes public relations 
materials to libraries, newspapers and 
interested individuals. South African 
Scope, a two page glossy tabloid with 
articles sympathetic to South Africa, is

THE AFRICA FUNDa 305 E. 46th St.a NewYork, N.Y. 10017n(212)838-5030-

# 1 '78



distributed to approximately 4,500 
weekly publications located primarily 
in suburban and rural areas.  

In August 1976, Baron also agreed to 
encourage "the presentation in the 
American media of a balanced and fair 
treatment of the Republic of Tran
skei." The contract with the Transkei 
government stipulated that Baron, 
Inc. would receive $50,000 annually as 
payment for operating the Transkei 
Development and Information Bu
reau. In addition, Transkei hired an
other Black American, J. A. Parker of 
the Washington-based J. A. Parker As
sociates, to act as "exclusive agent in 
the US for the planning and conduct of 
all (Transkei's) public relations activi
ties." In return, Parker, as director of 
Friends of Transkei, monthly receives 
fees of $10,000 and expense allowances 
of $5,000.  

South Africa's public relations and 
lobbying activities in the US have also 
been carried out by second-generation 
employees such as Lester Kinsolving 
and Bernard Beame. Kinsolving, an 
Episcopal priest and syndicated col
umnist, received over $2,500 in stock 
and expense money from DeKeiffer in 
1975 and 1976. He appeared at stock
holders' meeting of 13 companies 
where church groups were pushing 
resolutions to sever business ties with 
South Africa. When asked about his 
activities, Kinsolving said, "I asked 
stockholders to repudiate any propos
als whatsoever offered by the National 
Council of Churches because of its 
massive hypocrisy in social concern for 
Africa." 

Mayor's Son 
Bernard Beame, son of Mayor Abra

ham Beame of New York, was hired by 
the South African Freedom Founda
tion (SAFF) and the Foreign Affairs 
Association of South Africa (FAA) in 
September 1976 to write, produce and 
direct two films on Transkei and the 
Soweto uprising. The contract with the 
SAFF, a business organization foun
ded in June 1976, stipulated that 
Beame would get $60,000 for a 30 min
ute film on the Transkei. The FAA, 
another active group of South African 
millionaires, hired Beame for $60,000
$90,000 to make a 30 minute or 60 
minute film on "the recent distur
bances within South Africa." 

Organizations such as the SAFF and 
the FAA have assumed a prominent 
role in South Africa's influence-gather
ing campaigns. Werner Ackermann, a 
South African millionaire and member 
of the FAA, had by 1975 subsidized the 
travels of 39 foreign legislators and 
businessmen to South Africa. Last No
vember, an entorage of eight Congres
sional aides visited South Africa at the 
FAA's expense, thus using a conve
nient alternative to laws forbidding

Congressional travel at a foreign gov
ernment's expense. Each US visitor 
costs an estimated $3,000 for a two 
week trip. While in South Africa, the 
Department of Information provides 
for the American guests, although 
Representative Robert Bauman (R
Md) was escorted by the FAA itself 
while he was in South Africa last No
vember.  
Foreign Affairs Association 

The Foreign Affairs Association ob
tains its estimated $500,000 annual 
budget from eight major individual 
contributors and the General Mining 
Group, an organization of South Afri
ca s major mining companies. How
ever the Baltimore Sun (11/17/76) re
ported that a US State Department 
spokesperson asserted that Acker
mann and the FAA "have close ties to 
(South African) government agencies, 
the Information Department and the 
Foreign Affairs Department." Fur
thermore, Business Week (4/21/75) re
ported that Ackermann's trips are "ac
tually paid for by the South African 
Department of Information." 

Only days after President Carter's 
energy speech of April 18, another de
fender of the apartheid regime, the 
Club of Ten, inserted an advertise
ment in the New York Times asking, 
"Is the US going to allow her oil life
line, and that of Western Europe, to 
remain in peril until Russia decides the 
moment is right to strike?" The Club of 
Ten, which has a London mailing ad
dress, is composed of about 20 busi
nessmen who, according to the Times 
(3/17/77), "move about the world all 
the time, not in personal mini-jets, but 
in big personal jets." Millionaire Wer
ner Ackermann is a member of both 
the Foreign Affairs Association and the 
Club of Ten. This reflects the general 
interlocking of membership which is 
characteristic of South Africa's busi
ness organizations functioning abroad.  

The Club spent about $35,650 on 
advertisements in 1973. In February 
1977, it inserted a shrilly anti-Com
munist advertisement in the New York 
Times, the Washington Post, the Lon
don Times and the Guardian which 
alone is estimated to have cost more 
than $100,000. Readers were warned 
about the dangers of a Soviet take-over 
in countries like Angola-and South 
Africa, in contrast, was presented as a 'reliable' member of the so-called free 
world. A Guardian investigation in 
1974 conducted by Adam Raphael-as 
well as the revelations made by Gerald 
Sparrow, who resigned from the Club 
in late 1976-confirm that the Club 
has financial connections with the De
partment of Information.  

The South African Foundation 
(SAF), with offices in Washington, has 
engaged in both lobbying and public 
relations activities. Its US budget in 
1975 was $113,000, and because its

trustees are the nation's top 301 busi
nessmen, the SAF is thought to have 
funds ten times that amount at its dis
posal if necessary. Since 1960, when 
the SAF was first founded, it has invi
ted over 100 politicians and 75 journal
ists and businessmen to visit South Af
rica. In 1976, guests included Rep. Les 
Aspin (D-Wisc.); Rep. David Bowan 
(D-Miss.); Professor Arthur Smithies, 
an economist and defense consultant 
to several US government agencies; 
and Ed Fuelner, of the House Repub
lican Study Committee. rhe Founda
tion's president, Dr. Jan Marais, chair
man of the South Africa Trust Bank, 
has also met with high ranking govern
ment officials, journalists and busi
nessmen in Washington. In 1975, 
Marais met with 10 senators, 6 repre
sentatives, the editors of the Washing
ton Post, the New York Times, Time ad 
Newsweek. Officials from the Defense 
and State Departments were also pre
sent and attended the reception given 
by Vice President Nelson Rockefeller 
for Marais.  

The SAF inserted a 10 page adver
tisement in the New York Times Maga
zine of February 22, 1976 extolling the 
virtues of American investment in 
South Africa. This theme, which 
served as the basis for the Rye Confer
ence, has gained acceptance in the 
Carter Administration. The Founda
ton publishes and distributes the 
South Africa Foundation News, South 
Africa International (circulation of 
9,000) and the Information Digest, of 
which more than 20,000 have been dis
tributed.  

While in Vienna for meetings with 
Vice President Mondale last May, 
Prime Minister Vorster discussed with 
South Africa's Ambassador to the US 
the need for improving their country's 
image in America. Expressing con
cern, Vorster said that, "I don't say 
that Americans are ill-informed, but I 
often wondered whether the interpre
tation of their information is correct." 
According to the Times (5/22/77), 
South African Foreign Minister F. F.  
Botha "made it plain that US opinion 
regarding his country was one of 
his main worries. Thus DeKeiffer, 
Hatcher and the numerous business 
organizations operating in the US 
are playing a critical role in expand
ing South Africa's efforts to reverse 
its growing international isolation 
and preserve its vicious system of 
apartheid. El 

Reprinted with permission of Southern A/rica 
magazine. 156 Fifth Ave., Rm. 707, New York, 
NY 10010 

SEPTEMBER 1977/SOUTHERN AFRICA



American Publisher 
Peddles South Africa 
by Steve Weissman

In a recent Public Television inter
view, news commentator Robert Mac
Neil asked Prime Minister Vorster: "If you don't particularly care 
what-as you call it-uninformed 
opinion feels about you, why does your 
overnment finance such a large pub
c relations campaign in this country, 

spending last year, I've seen the figure 
of two million dollars?" 

Responded Vorster: "Because we 
owe it to our country to give the true 
facts to the world outside-for thoe who 
care to want the true facts and to listen 
to the true facts. Same as you owe it to 
your country andeach and every other 
man owes it to his own country.  

Was he planning, as reports state, to 
step up that campaign and spend more 
money in the US? 

"If it's necessary to do so," Vorster 
replied, "we will do so. " 

"Do you feel it is necessary?" 
"From time to time it will be neces

sary, andperhaps now is such a time." 
Apart Jrom Pretoria's effort to make 

friends among the upper reaches of US 
government and business, though, the 
current propaganda assault is also 
aimed at the US public. And in this it 
seems designed to benefit more than 
just the South African tourist trade; it 
is aimed at Washington as well. Accep
tance of South Africa among Ameri
cans would serve to broaden the ad
ministration's policy options by reduc
ing the liklihood of widespread out
rage in the event open support for 
apartheid must replace the currently 
favored covert variety.  

The sympathetic picture of South 
Africa presented by conservative US 
p ublisher John McGoff, in his string of 
local newspapers, fits neatly into this 
strategy. His dailies and weeklies are 
probably not read by many executives 
or congressmen; but they do reach 
hundreds of thousands of American 
readers, concentrated in the Midwest 
and the South.  

John McGoff owns more than 50 
newspapers in the US, all of which are 
part of his Panax and Global news
pa er chains.  starting with some small broadcast

ing stations in central Michigan, 
McGoff began buying up community 
newspapers in the early 1960s and has 
turned his Panax Corporation into one 
of the nation's largest newspaper 
chains.  

In addition to his position as a pow
erful publisher of domestic dailies and 
weeklies, the outspoken McGoff is co-

chairman of the London-based UPI 
Television News and is that organiza
tion's majority stockholder. In addi
tion, he was an unsuccessful bidder for 
the failing Washington Star in 1975.  

At the time of his bid for the large 
Washington daily, McGoff told report
ers that one reason he wanted the 
paper was to help sell the South Afri
can cause. His two chains, which oper
ate in Michigan, Illinois, Florida, Cali
fornia and in the Washington, D.C.  
area, as well as his TV news business, 
are already performing that function.  
Telling South Africa's Story 

"South Africa needs to tell its story, 
and through something like UPITN we 
can do it,' McGoff told the South Afri
can newsweekly To The Point last year, 
when South Africa opened its first tele
vision network. "We at UPITN can 
provide you with instant news from all 
parts of the world. And you, in turn, 
can provide us with news of your coun
try, which we can send to our cus
tomers in 66 countries." 

Indeed, through his news media, 
McGoff seems to function as a kind of 
informal ambassador and advocate for 
the beleaguered Afrikaner regime.  
One of his regular newspaper con
tributors, the Rev. Lester Kinsolving, 
wrote several articles defending con
tinued corporate investment in South 
Africa. Under attack, Kinsolving ad
mitted that registered agents for the 
South African government-the law 
firm of Colier, Shannon, Rill and 
Edwards-paid him $2,500 in stock 
and expenses while he was doing his 
reporting. Kinsolving took the money 
from the South Africans to attend 13 
corporation meetings in 1975 and 
1976, where he opposed church
backed resolutions calling for with
drawal from South Africa. He has since 
lost his press accreditation at both the 
State Department and Congress.  

Another of McGoffs writers, Panax 
Washington bureau chief Tom Ochil
tree, made several trips to South Africa 
and returned to write glowing articles 
about the country. He also filed several 
pro-South Africa stories from Wash
ington, and in August he teamed up 
with Ron Cordray to do a four-part 
series for local papers entitled "South
ern Africa In Crisis." 

"The private enterprise system in 
southern Africa could be replaced by 
chaotic Marxism, as alreadv has hap
pened in much of black Africa," the 
two Panax writers warned. "And most

serious of all, Soviet control of the stra
tegic seaways around the Cape of Good 
Hope would give the Kremlin, in times 
of international stress, an opportunity 
to attempt cutting off vital Middle East 
oil supplies to the United States and 
Western Europe." 

Such familiar arguments as these are 
the standard introductions to a view 
that essentially supports close eco
nomic and military cooperation with 
southern Africa's remaining minority 
regimes. They occurred regularly in 
the early 1970s, when then-National 
Security Adviser Henry A. Kissinger 
produced NSSM 39 or the 'Nixon 
Administration. Similar reasoning is 
still popular among conservatives 
today through 'such writers as Robert 
Moss of The Economist-and through 
McGofl's stable of writers.  

"In Pretoria's view," McGoff staffers 
Ochiltree and Cordray explained in 
their series, "the Carter Administra
tion has nullified the cautious Ford
Kissinger policy toward South Africa 
and Rhodesia and replaced it with a 
sort of revivalist, 'born again' call for 
rapid and sweeping black control of the 
two countries.  

Och'ltree and Cordray cast a favor
able light on South Africa's black 
"homelands," such as Transkei, and 
warned against the campaign by "self
described 'liberal elements' among 
American clergymen, in the universi
ties and at the leftward end of the 
Democratic Party . . . to shut off any 
further American private investment 
in South Africa and get existing Ameri
can firms removed.  

Defending Newspaper Shutdown 
When the South Africans cracked 

down on the press and opposition 
groups in October, McGoffs papers 
responded with a guest editorial by J.  
van Zyl Alberts, editor of To The Point.  
The editorial quoted heavily from anti
government comments that had ap
peared in South African papers, which 
Alberts-and Panax-took "to show 
that a free press still exists in that 
nation." 

"As for the banning of 18 organiza
tions," Alberts added "it is not a ques
tion of free speech, but whether the 
government considers that they 
threaten law and order by their activi
ties." 

McGoff's emphasis on Africa seems 
especially excessive for some of the 
smaller, rather provincial papers that 
Panax and Global have taken over.  
Robert N. Skuggen, the former editor 
of McGoffs Marquette Mining Journal 
in Michigan put it this way: "I was a 
little bit upset because we were con
stantly getting things on South Africa, 
and none of my readers were really 
interested." According to Skuggen, 
McGoff insisted that "it was important 
to get out the truth, and the truth was 
that the white minority government 
was right."



Dealing With Propaganda-
Soweto Style 

Mighty Man is dead, zapped in 
Soweto by the very people he 
claimed to defend.  

The masked hero had been sent 
to the black township (by a group 
of Americans including McGoff), 
to wage a relentless war on the 
vicious perpetrators of evil-the 
muggers, purse-snatchers, dagga 
merchants, communists, and 
other enemy agents. But even as 
the law enforcing dynamo was 
engaging in his mind-bending 
adventures, the outside agitators 
stirred up the simple folk of 
Soweto to riot-WHAM! CRASH! 
THUD! 

"They burned down the news
stands, complains the strip's US

creator, Richard Manville. "The 
threw the things on the ground, 
and we had to stop publishing 
them." 

A New York marketing consul
tant with clients in South Africa, 
Manville thought of the comic 
strip back in 1975. "It was a delib
erate copy of a highly successful 
format-namely Superman
which had been working for some 
25 years." Only Mighty Man
with blue tights and scarlet cape
was a South African black, and 
Manville and his team of free
lance cartoonists and balloon writ
ers set the stories in a black town
ship very like the now-famous 
Soweto.  

Manville sold the idea to lead
ing SA media man J. van Zyl 

Reprinted with permission of Southern A/rica 
magazine. 156 Fifth Ave., Rm. 707, New York, 
NY 10010

Alberts, who also runs the pro
government newsweekly To The 
Point. Manville ran the creative 
end from New York. Alberts pub
lished the strips through a South 
African firm, Afri-Comics (Pty) 
Ltd. And John McGoff, head of 
the American Panax newspaper 
chain, printed the comics through 
his South African subsidiary 
XANAP, with a printing press in 
the Tswana bantustan near Pre
toria.  

The comics got off to a flying 
start, with full-color covers and 
press runs of 75,000. Predicted 
one of the Afri-Comics execs in an 
inter-view with a South African 
paper: "The blacks are going to lap 
this up." 

Not everybody did. Some peo
ple looked past the brightly col
ored figures and found an ugly 
message. The new black comic 
strips preached something less 
than black power.  

"There were certain guide
lines," explains lead cartoonist Joe 
Orlando. "Like not screwing 
around with the government." 

Better known for his drawings of 
the real Superman, Orlando 
wanted to create one- page heros 
for the blacks to identify with. He 
suggested the slain leader of the 
anti-Portuguese liberation strug
gle in Guinea-Bissau, Amilcar 
Cabral. The South Africans said 
no. They also vetoed a mention of 
slavery, even in a historical vein.  

"Basically we were on the side 
of law and order, and kids should 
stay in school, and they should 
obey the law, and all the rest of 
that stuff, which is exactly the 
format Superman follows,' said 
Manville. 'I'd rather be for law 
and order than for anarchy and 
communism.  

"Wasn't that pro-government?" 
we asked.  

"Hell, no!" he replied. "Law 
and order is one thing, and being 
for the government something 
else." 

A fine distinction, no doubt. But 
not one that the Soweto rebels 
recognized when they burned 
down the newstands and forced 
Mighty Man to his grave. E] 

-S.W.

Friend and Visitor 
The Pretoria government first in

vited McGoff as an official guest in the 
early 1960s, and he has been a friend 
and regular visitor ever since. He is 
reportedly on a first-name basis with 
Prime Minister John Vorster, and is a 

ersonal friend of the man who heeds 
South Africa's official propaganda 
effort, Minister of Information Connie 
Mulder. McGoff also is a partner with 
Mulder in a holiday game ranch in the 
Transvaal.  

In 1974, McGoff arranged for Mul
der to meet the then-Vice President 
Gerald Ford, an old frie'id from Michi
gan. He also claims 1_o have helped 
convince then-Secretary of State Kis
singer to permit the controversial visit 
of South African Defense Chief, Ad
miral Hugo Biermann, shortly after 
the Lisbon coup of 1974.  

As a publisher, McGoff joined with 
the Afrikaner fertilizer magnate Louis 
Luyt and right-wing German pub
lisher Axel Springer late in 1975 in an 
unsuccessful effort to take over the 
English-language South African As
sociated Newspaper chain, which in
cludes the usually anti-nationalist 
Rand Daily Mail. McGoff said at the 
time that he was making the takeover 
bid for "both business and political 
reasons.  

Mr. Luyt has since put his money 
into a pro-government English-lan
guage daily, The Citizen, and is a 
reported member of the mysterious 
Club of Ten, which has published full
page pro-South African ads in British 
and American newspapers, among its 
other activities. Various British news
papers have also associated McGoff 
and UPITN President Clarence 
"Dusty" Rhodes with the Club of Ten.  
Both men deny any connection what
soever.  

McGoffs Panax has a small invest
ment in South Africa-a printing firm 
called Xanap--which has printed the 
pro-government newsweeklv To The 
Point and the controversial Afri
Comics, which were owned by To The 
Point publisher J. Van Zyl Alberts (see 
side bar).  

An arch-conservative himself, 
McGoff obviously feels at home with 
the South African world view. He 
exercises autocratic control over his 
own newspaper chain-editors must 
publish what he tells them to or work 
somewhere else.  

When there was a minor rebellion in 
the ranks, Panax issued an official 
policv statement published in the June 

9 Escanaba Daily Press: 
"John P. McGoff not only has the 

privilege, but is accorded the right as 
principal stockholder, president, and 
chief executive officer of Panax Cor
poration to distribute whatever news 
copy he deems appropriate and to 
demand, if necessary, that such copy 
be printed." E1 

JANUARY-FEBRUARY 1978/SOUTHERN AFRICA


