(Translated by https://www.hiragana.jp/)
福岡女学院学術機関リポジトリ: An Observation on Features of Listening Activities in Two Types of Classrooms
DSpace 福岡女学院 English
 

福岡ふくおか女学院じょがくいん学術がくじゅつ機関きかんリポジトリ >
福岡女学院大学ふくおかじょがくいんだいがく >
紀要きよう論文ろんぶん >
The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL >
Vol.12 >

このアイテムの引用いんようにはつぎ識別子しきべつし使用しようしてください: http://hdl.handle.net/11470/1112

タイトル: An Observation on Features of Listening Activities in Two Types of Classrooms
著者ちょしゃKido, Mayumi
城戸きど, 真由美まゆみ
キーワード: CALL (computer-assisted language learning)
consonants
dictation
multiple-choice questions
phonemes
phonetic symbols
supra-segmental phonemes
transcription
vowels
発行はっこう2024ねん3がつ
出版しゅっぱんしゃ福岡女学院大学ふくおかじょがくいんだいがく英語えいご教育きょういく研究けんきゅうセンター
抄録しょうろくThis paper deals with listening activities in a university in southern Japan. There are two types of classes involved: an elective English phonetics course at CALL (computer-assisted language learning) and compulsory courses targeting four skills on English communication in normal classrooms. Participants are all female students from second-year to fourth-year in the former and first-year in the latter. Each course includes listening sections with multiple-choice questions and partial dictation. After learning fundamental information in class, students were offered listening assignments. Prospects will be introduced with practical class situations, related to various linguistic approaches including pronunciation, grammar, vocabulary, and reading context. The general impression will also be discussed in order to grasp tendencies of students’ issues to discover better strategies and consequently make use of them for future education.
URI: http://hdl.handle.net/11470/1112
ISSN: 27590364
出現しゅつげんコレクション:Vol.12

このアイテムのファイル:

ファイル 記述きじゅつ サイズフォーマット
CSELT012004.pdf259 kBAdobe PDFる/ひら

このリポジトリに保管ほかんされているアイテムは、指定していされている場合ばあいのぞき、著作ちょさくけんにより保護ほごされています。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - 意見いけんをおせください